søndag 5. februar 2012

And life goes on...

Dette er ikke akkurat et bilde jeg forbinder med vårt ferieparadis på Mallorca. Snøkledde palmer??
Bildet er fra havnen i Palma i går.
Og utenfor mitt vindu snør det pudder. Det blir ikke akkurat skiføre av det, men greit nok for ungene å teste litt ski rundt i hagen og akebrettene i den "lokale" akebakken. Jeg er ikke så lei meg for at det kommer snø. Har full forståelse for de som liker den grønne vinteren, men for meg er ikke det skikkelig vinter. Jeg trenger litt hvitt på bakken. Det er da det er deilig å være ute med ungene, leke på deres premisser - rett og slett bli som barn igjen. Og det blir så mye lysere :)
Det at det blir lysere er ikke bare snøen sin skyld. Siden vintersolverv er dagen blitt 2 timer og 15 minutter lenger. Det er ganske mye mer lys i løpet av et døgn. Og det gjør noe med humøret mitt. Det betyr så mye å kunne få nyte litt dagslys, å kunne gå til skolen med gutta når det er lyst, og å kunne hente dem mens det fortsatt er lys. Og januar er allerede over, vi er godt i gang med februar - og veldig snart er det vår.

Jeg har store planer for denne kommende våren. Jeg får liksom en ny start på en mange ting - håper jeg. Og det å kunne se fremover, å tenke at det bare blir mer og mer "lys", det er en god følelse.


Kommende uke blir hektisk. Har en del planer for aktiviteter i butikken min, og helgen skal tilbringes på Sjusjøen med en fantastisk gjeng gode venninner. Pur glede. Før alvoret. 
Det skal nytes god mat, god vin og godt selskap. 


For å runde av, vil jeg fortelle om at jeg (noe tregere enn alle andre antageligvis) har funnet en ny "helt".
Jeg er helt fortapt i musikken til Jarle Bernhoft. Var så heldig å oppleve han live forrige helg , og jeg er solgt!
Så - here`s one for the road - lets stay happy and confident!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar