søndag 30. oktober 2011

Innevær

Våknet opp til at regnet pisket mot vinduet, æsj! Og klokka var bare 7.30 også, etter ny tid. Fikk ikke sove igjen... Jeg hadde håpet på litt bedre vær i dag, det må jeg bare innrømme. Men så innser jeg at det kan bli hygger innendørs. Og en skikkelig god unnskyldning for å slippe å holde på ute :)
Så nå har jeg laget en kopp earl grey te, har lagt ansiktsmaske , tent det store kubbelyset på bordet - og så surfer jeg verdens webben med helt grei samvittighet. 


I morgen er planen å komme igang med trening og rett kosthold igjen. Utrolig så fort det der sklir ut om man ikke passer på hele tiden. Uken før vi dro til Tallinn hadde mannen ferie. Og at ferie er ensbetydende med kos vet jo alle. Problemet var bare at jeg glemte at det ikke var jeg som hadde ferie... Og Tallinn, det var jo champagne til frokost og ellers masse annet godt, så da var jeg jo allerede langt ute på "kjøret". Og når man da ikke får trent på 2 uker (snart 3!!!) pga sykdom, så er man inne i den vonde sirkelen. Da er det bare å ta seg selv i nakken og komme igang igjen. Dørstokkmila må forseres! 


Men jeg må si- i jungelen av råd ang kosthold, blir jeg lettere forvirret. Jeg kjenner at kroppen min har det best når jeg kutter ned på karbohydrater. Men jeg klarer ikke å leve på lavkarbo over veldig lang tid. Det jeg derimot KAN, er å begrense dem. For å få en kick-start, er det fristende å dra frem shakeren fra skapet. Og så må jeg øke inntaket av vann. Der er jeg ikke flink i det hele tatt. Glemmer å drikke, rett og slett. Lurer på om jeg burde hatt en alarm på telefonen min som ga beskjed hver halve time om at nå må du drikke, og så en alarm for mat hver tredje time.... Jeg er nemlig skikkelig dårlig på å spise regelmessig også. 


Jaja, det er jo bra å ha noen gode forsetter,ikke sant? ...så gjenstår det jo å se om vi...eh...JEG...klarer å gjennomføre dem.






"Husk at hvis du skal et sted, må du gå veien. Det hjelper ikke å hoppe fra første til siste gir. Da er du dømt til å tape. Ta ett skritt om gangen, så følger kroppen med deg."







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar