tirsdag 19. november 2013

And time passes on....

Ja, det kan man vel trygt si - at tiden flyr!
Vi er i ferd med å legge 2013 bak oss, og for min del er det (nesten) like greit. Det har vært et år med mange forandringer, mange tanker. Noen nedturer og mange oppturer.
Og midt oppi det hele, tror jeg på at man kommer sterkere ut i den andre enden.

Nå går dagene med til jobb og familie. Døgnet har egentlig alt for få timer. To små håpefulle som vokser til og krever mye mer oppfølging enn tidligere, samtidig som de finner sin egen vei. Det er spennende å følge dem og littegrann skummelt. Det er så mye rart som skjer, og som den tigermammaen jeg er , ønsker jeg å beskytte dem for absolutt alt som kan utgjøre en fare. Noe som nok er naturlig for alle foreldre. Men jeg kan ikke gå der og holde dem i hånden hele tiden heller. De må vises tillit og utvilke seg til selvstendige individer. Ofte glemmer jeg viktigheten av dette, og må bli minnet på.
"Mamma dahhhh! Jeg er 10 år altså!!" - uttrykk jeg hører mer enn en gang i uken, for å si det sånn :)

Selv skulle jeg ønske at jeg fant tid til MEG. Tid til å gjøre kkurat det jeg har lyst til. Stort sett har jeg mest lyst til å krype opp i sofaen med en bok eller bare sove litt. Mørketiden er ikke helt min sterke side. Jeg burde trene, jeg burde komme meg ut på tur , jeg burde ditt og jeg burde datt. Men burde burde blir ofte til rakk ikke eller orket ikke. Og så hadde det plutselig gått enda en uke. Nå er 2013 snart over....

Kanskje alt blir bedre neste år?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar