lørdag 29. oktober 2011

Nå skal vi stille klokka igjen

Ja, så er det den tiden igjen, vi skal stille klokken og kveldene blir mørkere enn mørkest. Jeg har ofte lurt på hva som er vitsen med dette. Det vi oppnår er de nevnte lange , mørke kveldene og ikke minst unger som er i ulage og små og store kropper som skal justeres i henhold til en time hit eller dit. Det hadde da vært lettere om vi hadde kjørt på "sommertid" hele året??!!
Jeg vet ikke om en eneste god og fornuftig grunn til at vi skal stille klokken to ganger i året.
Dessuten er det jo det evige spørsmålet om hvilken vei klokken skal stilles. Jeg har lært meg til en regel : still klokken mot nærmeste sommer - altså tilbake om høsten og frem om våren. 
Uansett - om få uker er vi i den mørkeste tiden, det er mørkt når vi forlater huset for å gå på jobb/skole, og det er like forbasket mørkt når man kommer hjem. 
Jammen godt butikkene bugner av gode ideer ang lune høst- og vinterkvelder med masse levende lys og andre hygger. Hver årstid har vel sin sjarm,men jeg personlig liker sommeren best. Lange , myke sommerkvelder på La Terazza, gjerne med hyggelig selskap av gode venner - DA lever jeg! Da har jeg det best. Jammen godt det bare er 8 uker til solen "snur" igjen og vi kan se lysere tider i møte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar