søndag 13. november 2011

Bøker!

Jeg elsker å lese! Helt siden jeg knakk lesekoden for maaaange år siden, har jeg likt det. Min farmor var utrolig flink til å kjøpe bøker til meg i gave. På den tiden (barne- og ungdomstiden) leste jeg gjerne bøkene om Bobsey-barna, Frøken Detektiv, Ponnigjengen og bøker av Evi Bøgenes. Jeg drømte meg bort, og lot fantasien få spillerom i disse bøkene.
Etterhvert som jeg ble eldre, fattet jeg interesse for krim. Noe jeg deler med pappa. Vi leser de samme bøkene, noe som er veldig praktisk. Da kjøper vi (stort sett) forskjellige bøker og så låner vi av hverandre. En av mine favoritter er Harlan Coben . Han skriver skikkelig bra krim! Ellers liker jeg Sidney Sheldon, Mary Higgins Clark, Jussi Adler-Olsen... ja, mange egentlig.
Akkurat nå står jeg på farten til å begynne på boken The lincoln lawyer. Har store planer om å se filmen etterhvert også. Håper at den ligger i samme gate som bøkene/filmene av John Grisham.


Min eldste sønn har også funnet leseinteressen. Han kaster seg over leseløve-bøker med stor entusiasme. Nå håper jeg at jeg kan klare å finne Bobsey-barna til han. Tror han vil like dem!


Jeg ser for meg noen trivelige søndager fremover, med fyr i peisen , møkkavær ute - og en god bok i fanget. For både liten og stor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar