fredag 2. desember 2011

La Terazza

En hver "Casa" med respekt for seg selv, har en deilig uteplass. En oase der man kan nyte sommeren, freden og roen med god mat og noe godt i glasset. Vi er heldige her i Casa Amante og har vår egen "La Terazza". Jeg elsker å holde på ute, fra tidlig vår planter jeg frø inne som etterhvert flyttes ut i drivhuset. Der igjen blir det til både blomster og grønnsaker som vi nyter sommeren igjennom. 
Men tilbake til uteplassen. Det er snakk om en vestvendt terasse, hvilket betyr at vi har sol der helt til den forsvinner for kvelden. 
Vi bruker den så ofte vi kan. Selv med det fantastiske sommerværet (??) vi har i dette landet, kan vi sitte der ute - med varmelampe på,under markisen. Det blir lunt og deilig.

Daytime

Nighttime
Malt IKEA-benk med lykt, kaprifoliumen i hjørnet
minner meg om min kjære farmor...

gravlys er fine i lykter og brenner lenge...

En typisk helge-lunsj, inspirert av España

Egenprodusert blomkarse i terrakottapotte

Som dere sikkert skjønner ELSKER jeg La Terrazza. Å sitte her en stille dag , med en god bok - eller samle gode venner til grillkos og etterfølgende fyr på utepeisen, det finnes nesten ikke noe bedre :))


Ja, nettopp - VELKOMMEN!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar