tirsdag 8. januar 2013

Orker ikke, gidder ikke, passer mæ'kke, raker ræ'kke

....vikke, hakke, måkke, skakke, fåkke, bøkke, takke, tøkke....



Trond Viggo synger et sånt refreng på en av sine kjente låter.
Noen ganger føler jeg meg sånn. Ja, ikke alt stemmer altså, men akkurat nå er det mye orker ikke.

Jeg skulle og burde så mye, men det funker bare ikke.
Jeg har dårlig samvittighet overfor venner jeg så gjerne skulle invitert til middag og hygger, jeg skulle hatt et Tupperware-party, jeg skulle hatt et MaryKay makeup-kurs. Men bare tanken på å stelle istand , rydde, vaske, lage til og servere - ja til og med bare sitte oppreist på en stol og være sosial , den byr meg helt imot.
Jeg får min dose på jobben, der jeg jo må forholde meg til en masse forskjellige mennesker som i mange tilfeller krever en god del av meg.

Så når kvelden kommer, synker jeg ned i sofaen og verker i hele kroppen. Og jeg gleder meg til det blir helg og jeg slipper å gå ut av huset så mye.
Dette er ikke normaltilstand her hos meg. De som kjenner meg godt vet at jeg egentlig er super-sosial. Jeg elsker jo å holde på, lage mat, invitere.
men akkurat nå har jeg nok med meg selv og familien min.

Dette var på en måte et "beklager-innlegg". Til dere jeg gjerne skulle vært mer sammen med.

Jeg kommer sterkere tilbake - det lover jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar