tirsdag 8. november 2011

Parce que tu le vaux bien!...snart 40 jo!!

Ja, og med det mener jeg at jeg har en liiiiten tanke panikk for 40. År altså, ikke 40 kroner. 40 kroner er helt ok. Men jeg gruer meg til å bli 40 år. Føler det som om jeg da når en milepæl , en grense.... Jeg er redd for forfallet, eller resten av det. Jeg prøver så godt jeg kan å holde alderen borte. Vertfall fra ansiktet mitt.
Når vi fyller 40, møter huden vår på noen utfordringer, blant annet pga hormonforandringer som skjer i kroppen. I tillegg betaler vi for alle de timene i solen, de deilige , gyldne timene... Celleskadene øker, og huden klarer ikke lenger å reparere seg selv. Resultatet blir en hud som ser tørr og sliten ut, tydeligere mimikkrynker og ujevn pigmentering. Blant annet. Skrekkelig, ikke sant??
Så da må vi faktisk gjøre noe for å bremse og begrense skadene. Vi overstrømmes av reklame, for det ene produktet flottere enn det andre. Produsentene lover oss mange ganger gull og grønnere skoger , eller hud som en 14-åring om du vil. Det er vanskelig for forbrukeren og orientere seg der ute.
Jeg har tidligere skrevet om mine "must have`s " - jeg har noen flere;


Hver dag bruker jeg en 3- i - 1 rensekrem. Den inneholder noen små korn, som forsiktig peeler bort døde hudceller. Etter denne bruker jeg en dagkrem - på dagtid selvfølgelig, eller om jeg renser huden etter en dag med make-up , så bruker jeg et nattserum før en god nattkrem. Nattserumet virker oppstrammende, ja med én gang faktisk. Jeg kjenner at den jobber med huden min.

Vi skylder oss selv, og huden vår , og gi den pleie. Rens og fuktighet er det viktigste, basic faktisk. Alle burde rense og fukte. Til og med mannfolka ;)


Spesielt nå på vinteren får jeg forferdelig tørre hender. Det blir nesten som eksem, så tørt er det oppå knokene. Så får å bøte litt på det - en god, fet krem smøres godt inn. Så tar jeg frem en peeling som er grovere enn den jeg bruker i ansiktet, gnir den godt inn (uten å skylle av den fete kremen først ) og SÅ skyller jeg i godt varmt vann. Og smører med en håndkrem. Resultatet er deilige, myke puselanker. 

Vi fortjener det alle sammen, å skinne litt. Gjør det med en frisk, sunn og velpleiet hud. Og hender! Og så kan det hende at alderdommen er snill med oss. At selv da vi passerer 50 eller 60 så skinner vi. Fordi vi har vært flinke og tatt vare på huden vår. Og selv om skjønnheten for det meste kommer innenfra, så gjør det ikke noe å forskjønne utsiden noe også. 
 Parce que tu le vaux bien!


Har du funnet dine favorittprodukter???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar